Thursday, November 23, 2006

Alhamdulillah...

Today when I am sitting in front of my pc suddenly this word come across my mind..Alhamdulillah..bersyukur. Yup..sometime kita ni tak sedar yang kita sepatutnya bersyukur dgn rezeki yang ada sekarang..asyik2 mesti kata 'kalau'..kalau aku dpt tu, kalau aku kaya, kalau...and so on...why mesti kalau...berpijak di bumi nyata my friend! including me myself okey! Just think about people out there yg takder apa yg kita ada...so pity..especially when I watched Bersamamu ay tv3...actually I dont like to watch it bcoz mmg sedih sangat tgk people2 di situ..but last 2 weeks I watch the episode on the beatiful lady ....gadis yg cantik, bertudung manis tp masyaAllah tgn hanya sebelah dan sebelah lg tiada!!!Alhamdulillah bersyukur kita mempunyai sepasang tgn yg membolehkan kita bekerja mencari rezeki...
gadis ni tabah sekali hadapi ujian hidup dan yg paling menyanyat hati masa lense kamera berkunjung di bilik utk merakam gadis kecil ini memakai tudung..bayangkan memakai tudung dgn menggunakan kaki! tp mmg sempurna, kemas lipatan tudung gadis ini....hatiku hiba melihat tingkah laku gadis yg istimewa ini.....
habis sahaja episod kali ini, tiba2 airmata nie jatuh pulak! napa yek..yerla aku terpikir kadang2 aku mengomel kalau tudung ni susah bentuk..mesti mangamuk....'isk...tudung tak jdik!", "iskkk susahla tudung ni nak pakai!"...cuba bayangkan kalau kita di tempat gadis td?????
Alhamdulillah aku bersyukur ke hadrat illahi di kurniakan sepasang tgn yg sempurna ini......
Belajar bersyukur dengan apa yg ada skrg bukan saja dr segi fizikal tp segala2nyaaaa......Amin

No comments: